INFLAMES-LIPPULAIVA JÄRJESTÄÄ TOISEN CORPORATE CORNER-TAPAHTUMANSA PAINOPISTEENÄÄN INFLAMES Ekosysteemipalvelut

InFLAMES-lippulaiva haluaa tuoda immunologista ammattitaitoa ja osaamista myös yrityssektorin käyttöön. Tämän tavoitteen edistämiseksi InFLAMES Corporate Corner-tapahtumasarja saa jatkoa maaliskuun 11. päivä. Tapahtuma edistää InFLAME-lippulaivan tutkimusinfrastruktuurien saavutettavuutta lippulaivan yrityskumppaneiden suuntaan ja avaa uusia yhteistyömahdollisuuksia.

InFLAMES-lippulaiva on osa Suomen Akatemian lippulaivaohjelmaa ja muodostaa Suomen vahvimman immunologisen ammattitaidon keskittymän. Turun yliopiston ainutlaatuisen korkeatasoinen tutkimuksen avoin infrastruktuuri tarjoaa yrityksille lukuisia yhteistyömahdollisuuksia. Toisessa InFLAMES Corporate Corner -tapahtumassa haluamme kertoa lisää näistä mahdollisuuksista sekä kertoa, miten yrityskumppanimme pystyvät hyödyntämään niitä.

InFLAMES Corporate Corner – InFLAMES Ekosysteemipalvelut järjestetään maaliskuun 11 päivä, 2022 kello 14-17.30 tapahtumakeskus Maunon Presidentti-auditoriossa, Turun Biocityssä. Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita tapahtumaan. Odotamme innolla osallistujien tapaamista paikan päällä, mutta vallitsevasta COVID-19 tilanteesta johtuen myös etäyhteyksien välityksellä osallistuminen on mahdollista.

Tarjoamme vieraillemme mahdollisuuden tavata ja keskustella tapahtumassa lukuisten tutkimuksen infrastruktuurien johtohenkilöiden kanssa. Tapahtumaa isännöi Turun PET-keskuksen johtaja professori Juhani Knuuti. Turun PET-keskus on yksi maailman suurimmista ja parhaiten varustelluista PET-palveluita tarjoavista yksiköistä. Keskus on äskettäin investoinut 8 miljoonaa euroa samanaikaisen koko kehon PET-kuvaamisen mahdollistavaan PET-kuvausvälineistöön, joka otetaan käyttöön vuoden 2022 kesäkuussa.

Turun Biotiedekeskuksen johtaja Riitta Lahesmaa esittelee viimeisintä kärkeä olevia core-yksikön palveluita, joihin kuuluvat muun muassa solukuvantamisen, proteomiikan, single-cell sekvensoinnin ja solukuvannustekniikan palvelut. Professorit Linnea Karlsson ja Jorma Toppari edustavat väestötutkimuskeskusta ja esittelevät ainutkertaisia tutkimusaineistojaan. Professori Panu Jaakkola kertoo Läntisen Syöpäkeskuksen kliinisen tutkimuksen mahdollisuuksista ja professori Matti Poutanen Turun Tautimallinnuskeskuksen eläinmallikokeista sekä niihin liittyvistä yhteistyömahdollisuuksista.

Tilaisuuden päätteeksi UTUGS:n johtaja Pirjo Nuutila ja InFLAMES Tohtorimoduulin johtaja Kati Elima esittelevät, miten yrityskumppanit voivat hyödyntää lippulaivan järjestämää tohtorikoulutusta ja opetuskursseja. Professori Ullamari Pesonen kertoo mahdollisuuksista industrial PhD:n tekemiseen lääketutkimuksen tohtoriohjelmassa DRDP:ssä. Esitysten jälkeen keskustelu jatkuu vapaamuotoisesti ruoka- ja viinitarjoilun yhteydessä.

Rekisteröityminen tapahtumaan on parhaillaan avoinna! Ilmoita halukkuutesi seuraavan linkin kautta viimeistään maaliskuun 8:en päivään mennessä:

https://link.webropol.com/s/2nd-inflames-cc (suljettu)

Linkki osallistumiseen etäyhteydellä: https://utu.zoom.us/j/61111338459

Tervetuloa!

InFLAMES Corporate Corner – InFLAMES Ekosysteemipalvelut

Aika: 11.3.2022, at 14:00-17:00
Paikka: Presidentti Auritorium, BioCity, Tykistökatu 6, Turku /Zoom
Isännöitsijä: Professori Juhani Knuuti, Turun PET-keskuksen johtaja, Turun yliopisto

13:45-14:00Kahvi-/Teetarjoilu
14:00-14:05Tapahtuman avaus: InFLAMES Ecosystem Services – How to get access?
Professori Juhani Knuuti, Turun PET-keskus, Turun yliopisto
14:05-16:30Turku PET Centre – Molecular Imaging services
Professori Juhani Knuuti, Turku PET-keskus, Turun yliopisto

Turku Bioscience – Cutting-edge technology at your service
Professori Riitta Lahesmaa, Turun Biotiedekeskus, Turun yliopisto

Centre for Population Health Research – How to use population cohorts?
Professor Linnea Karlsson, Väestötutkimuskeskus

Case study: Prediction and prevention of type 1 diabetes by DIPP study
Professori Jorma Toppari, Biolääketieteen laitos, Turun yliopisto

Clinical cancer research – Areas, possibilities and collaboration
Professori Panu Jaakkola, Läntinen syöpäkeskus

Turku Center of Disease Modelling – Focus in advanced animal models
Professori Matti Poutanen, Biolääketieteen laitos, Turun yliopisto

Education – Come and learn with us!
UTU Graduate School johtaja Pirjo Nuutila, InFLAMES Tohtorimoduulin johtaja Kati Elima ja Professori Ullamari Pesonen, Biolääketieteen laitos, DRDP tohtoriohjelman johtaja

Päätesanat
Työelämäprofessori Timo Veromaa, Turun yliopisto
16:30-17:30Verkostoitumistilaisuus, ruoka- ja viinitarjoilu

Tapahtuman puheenvuorot nauhoitetaan ja nauhoitukset ladataan myöhemmin katsottavaksi tapahtuman jälkeen.

Etkö pystynyt osallistumaan ensimmäiseen InFLAMES Corporate Corner -tapahtumaan? Kaikki kyseisen tapahtuman puheenvuorot ovat katsottavissa lippulaivan YouTube-kanavalla!
InFLAMES Research Flagship Corporate Corner 16.12.2021